Dat digitalisering geen bedreiging is, maar juist een kans om jouw functie als binnendienstmedewerker toekomstbestendig en onmisbaar te maken voor de adviespraktijk, lees je in de nieuwe editie van het Client Officer magazine – maart 2020. Laat je inspireren door de vele artikelen, interviews en tips.

Inhoud Client Officer magazine – editie maart 2020

De geboorte van een virtuele collega

Virtuele assistenten geven extra handjes die nooit moe zijn, 24/7 actief zijn, vragen beantwoorden, formulieren invullen en zelfstandig orders kunnen schrijven. Terwijl de virtuele assistent werkt, kan het advieskantoor zich richten op de klantrelatie. In aanloop naar HypoTop wordt door Eerstestap.nl, Nationale Waarborg en twaalf advieskantoren een virtuele collega ontwikkeld die de Client Officer gaat ondersteunen bij het klantbeheer.

Binnenkijken bij Bureau Van Luijk

Bureau van Luijk was tijdens de eerste editie van HypoTop goed vertegenwoordigd. De adviseurs en binnendienstmedewerkers namen deel aan de diverse workshops en staken hun licht op over de toekomstmogelijkheden voor de binnendienstmedewerker. Patricia Bernardino Martins is binnendienstmedewerker van dit advieskantoor en was enthousiast over de dag. We spraken met haar over de kansen en bedreigingen voor haar functie in de toekomst.

Maak onderscheid met proactief klantbeheer

Faster Forward
Het boeien en binden van klanten is vandaag de dag het nieuwe business credo. Je ontvangt iedere week e-mails van Albert Heijn met persoonlijke aanbiedingen. Zalando herinnert je er ondertussen met push-meldingen aan dat je favoriete kledingstuk in de aanbieding is. Deze notificaties blijken te werken. We gaan er allemaal in mee. Uit onderzoek blijkt dat het de klantloyaliteit verhoogt en dat het klantverloop minder wordt.

Waarde toevoegen als Client Officer. Hoe dan?

De Nationale Hypotheekbond
Aan het woord Robert Sybesma, relatiemanager bij ActievBeheer: “Prachtig hoe digitalisering zorgt voor snellere processen. Dat schept tijd voor het verdiepen van de klantrelatie. Persoonlijke aandacht op het juiste moment. Dat maakt hét verschil. Een gesprek van drie minuten en een relatie is weer voor jaren aan boord. Of dat nu direct leidt tot een adviesgesprek of simpelweg bevestigt dat je aan de klant denkt en er voor hem bent. Zoiets betaalt zich dubbel en dwars terug”.

Zet jezelf in de spotlight

Nationale Waarborg
Tijdens de eerste editie van HypoTop van afgelopen najaar, gaven Antoinette Kalkman en Loek Peters namens Nationale Waarborg de masterclass ‘Zet jezelf in de spotlight en hoe ontwikkel je een loyale klantengroep voor jouw kantoor’. We zijn inmiddels een paar maanden verder en hebben een aantal deelnemers van de masterclass gevraagd op welke manier ze de opgedane kennis in de praktijk hebben gebracht. Aan welke tips hechten de binnendienstmedewerkers de meeste waarde? De bruikbare tips delen wij graag met jou.

Terugblik naar en huidige status van werken met brondata

Centraal Beheer
Tijdens de eerste editie van HypoTop presenteerde Centraal Beheer samen met Quion hun plannen rondom het werken met brondata. Tijdens de presentatie deelden wij u mede dat al veel partijen gebruikmaken van externe bronnen. Niet alleen adviseurs, maar ook steeds meer geldverstrekkers durven op basis van brondata te accepteren. Waar staan we nu?

Joyce ontdekte de mooiste kant van haar baan

Lindenhaeghe
“Ik werk al een paar jaar op een klein hypotheekadviesbureau. Ik ondersteun daar de adviseurs. Je wilt niet weten wat er allemaal komt kijken bij het afsluiten van een hypotheek.”

ABN AMRO partner Client Officer Platform

De ruim 200 intermediairs die in februari tijdens het World Tennis Tournament het seminar Gamechangers van ABN Amro bijwoonden, kregen daar onder andere te horen dat de bank het Client Officer platform én de vakbeurs voor de binnendienstmedewerker HypoTop, met een hoofdpartnership ondersteunt.

5 tips hoe je een lezer nieuwsgierig maakt met een goede kopregel

ISCV Schrijftrainingen
Of je nu tekst schrijft voor een brief, blog, e-mailing of webpagina, het is belangrijk te weten dat niemand je tekst meteen leest. Mensen willen eerst ‘koppensnellen’. Dat maakt het schrijven van een goede kopregel dus erg belangrijk. In dit artikel geef ik je vijf direct bruikbare tips voor het schrijven van een goede kopregel.

Technisch gereedschap voor de Client-Officer

HD Connect – Team Accelerate
Uit de evaluatie na HypoTop bleek dat jullie duidelijke handvatten en tips willen krijgen om de rol van Client Officer lading te geven én hoe je die rol echt in de praktijk kunt brengen. Dat kun je vanuit verschillende perspectieven benaderen. Wij doen dat vanuit de techniek.

Binnendienst naar buiten door digitale transformatie

CMIS Franchise
Je baan als backofficemedewerker staat op de tocht door efficiëntere digitale werkprocessen. Wil je future proof blijven binnen de financiële sector, dan is het essentieel om je werkzaamheden in te richten op de veranderende klantverwachtingen. Een gesprek met Marisa Lodewijks, commercieel directeur bij CMIS Franchise, over hoe je een voorsprong kunt creëren met proactieve klantbenadering

Versla de waan van de dag!

Helder Beheerd
Als trainer voor de opleiding Client Officer krijg ik meer dan eens de vraag: “Heb je tips hoe ik actief klantbeheer ook daadwerkelijk aan de gang krijg?”