Bijna alle consumenten starten hun oriëntatie voor de beste adviseur in de buurt online. Jij kunt ervoor zorgen dat jouw financieel advieskantoor online gevonden én gekozen wordt door (potentiële) klanten! Hoe? Dat hoor je van Christian Bouter, medeoprichter van Advieskeuze.nl.

De binnendienst moet commerciëler worden ingezet. Maar hoe pak je dit aan? Waar begin je mee? En levert het wel wat op? Vragen die ook in deze masterclass aan bod komen.

Belangrijke beslissingen in je leven neem je niet zomaar. Bijvoorbeeld het kopen van een huis, het afsluiten van een hypotheek of het afdekken van financiële risico’s. Het zijn geen dagelijkse bezigheden voor de gemiddelde mens. Daarom vragen we advies aan een professional. Een persoonlijke tip van je buurman voor een goede adviseur kan fijn zijn, maar je wilt ook weten of die adviseur gekwalificeerd is, hoe andere klanten de dienstverlening hebben ervaren en welke tarieven er worden gevraagd. Daarom starten bijna alle consumenten online hun oriëntatie voor de beste adviseur in de buurt. Juist jij kunt de verantwoordelijkheid pakken om te zorgen dat jouw financieel advieskantoor online gevonden én gekozen wordt door (potentiële) klanten!

Thema Oriëntatie

Deze masterclass valt onder het thema Oriëntatie. Op HypoTop maak je een reis langs 6 thema’s waar je mee te maken krijgt tijdens de transitie naar de nieuwe functie van: Client Officer. De thema’s die je gedurende je reis met andere binnendienstmedewerkers (Schade/Hypotheken) aandoet tijdens HypoTop op 14 november in Spant! te Bussum zijn:

  • Life Events:
    Welke gebeurtenissen in het leven van de klant zijn aanleiding om in gesprek te gaan met een adviseur?
  • Oriëntatie:
    Op welke manieren kun je ervoor zorgen dat het advieskantoor en de medewerkers gevonden en gekozen worden door (potentiële) klanten?
  • Afspraak:
    Hoe zorg je ervoor dat klanten zich op hun gemak voelen en vertrouwen hebben in de dienstverlening van het advieskantoor?
  • Tevredenheid:
    Hoe zorg je ervoor dat klanten tevreden zijn over de dienstverlening en dit ook gaan delen met anderen?
  • Nazorg / Klantbeheer:
    Welke verantwoordelijkheden neem je om je bestaande klant actief en regelmatig te benaderen?

Bezoek HypoTop op 14 november

Hypotop is het jaarlijkse evenement voor de binnendienstmedewerker (Schade/Hypotheken) die vooruit wil. De kennis en vaardigheden die hier worden opgedaan zijn een eerste stap in de transformatie naar een binnendienst die samen met de adviseur een commercieel en winstgevend klantteam vormt. Hypotop wordt voor het eerst georganiseerd op donderdag 14 november in Spant te Bussum. Als lid van het Client Officer platform heb je gratis toegang tot dit inspirerende evenement. Ben je al lid, dan ontvang je binnenkort een mail waarmee je kenbaar kunt maken welke masterclasses je wilt bezoeken tijdens HypoTop.

Christian Bouter

Christian Bouter is ruim 25 jaar werkzaam in de financiële sector. Hij gelooft in een advieswereld waarin je 100% kunt vertrouwen door de kwaliteit, klanttevredenheid en tarieven van adviseurs online zichtbaar te maken.