Een investering in jou kan het advieskantoor waar je werkt 15% meer winst opleveren en het verloop in het klantenbestand met 50% reduceren. Dit blijkt uit een aantal gepubliceerde businesscases van advieskantoren die hun binnendienst al succesvol hebben getransformeerd van backoffice tot Client Office.

Die transformatie vraagt veel van de organisatie waar je werkzaam bent. Immers, lang niet alle binnendienstmedewerkers zijn gewend om klanten na een transactie aanpalende diensten aan te bieden. Een van de voorbeelden die worden gegeven is een advieskantoor dat ervoor heeft gekozen om zijn binnendienst niet alleen hierop te trainen, maar ook op het proactief handelen als zij signalen vanuit het systeem kregen dat er mogelijk een nieuw life event op komst was. Nu deze strategie ingebed is in de organisatie en de Client Officer (de nieuwe jij) zich de nieuwe werkwijze heeft eigen gemaakt, is de klantentrouw toegenomen, neemt het verval met 7% af en is de winst met 15% toegenomen, zonder dat de kosten zijn gestegen.

Een ander advieskantoor met één binnendienstwerker realiseerde in de drie jaar dat het nu actief is met klantbeheer volgens het Client Officer concept 50% meer omzet. Van de totale omzet komt inmiddels 40% uit actief klantbeheer. Een kantoor dat al acht jaar actief is volgens de Client Officer aanpak boekt inmiddels 25% meer vaste omzet per jaar en 15% meer additionele omzet. De drie binnendienstmedewerkers verwelkomen nu als Client Officers 30 tot 50 nieuwe abonnement-klanten per jaar.

Lees hier de volledige rapportage van het platform ClientOfficer.nl welke dieper ingaat op het verdienmodel bij het omturnen van uw binnendienst tot Client Officer.