Nieuws2021-04-15T16:40:39+00:00

Nieuws van ClientOfficer.nl!

Hybride midoffice voorkomt hypotheekachterstanden

By |News|

CMIS Franchise merkt een trend op waarbij geldverstrekkers voor het opvangen van aanvraagpieken, ziektes of vakanties, samenwerking zoeken met serviceproviders of servicers. Hierdoor ontstaat er een soort hybride midoffice en dat leverde - ondanks de recorddrukte - weinig achterstanden op in Q4 2021.

Adfiz: ‘Toezicht in onderhoudsfase niet beperken’

By |News|

In december publiceerde de AFM haar interpretatie van informeren en adviseren. Volgens Adfiz worden met de nieuwe interpretatie vrijwel alle onderhoudsadviezen voor de Wft onder de noemer ‘informeren’ gebracht. Dat heeft volgens de brancheorganisatie grote gevolgen voor de onderhoudsdienstverlening.

AFM formuleert drie principes voor actief klantbeheer

By |News, Uncategorized|

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) roept financiële ondernemingen op meer oog te hebben voor ‘doorlopende ondersteuning’ na verkoop van een financieel product. De toezichthouder heeft drie principes geformuleerd die kunnen helpen bij het opzetten van dienstverlening rond actief klantbeheer. Tevens beschrijft de toezichthouder het verschil tussen adviseren en informeren.

Met servicebeloftes vergroot Rabobank intermediaire marktaandeel

By |News|

Rabobank werkt momenteel een aantal servicebeloftes uit. Die moeten vanaf volgend jaar stapsgewijs leiden tot een duidelijke verbetering en verfijning van de standaarddienstverlening aan het intermediair. Willem Oudijk, manager intermediair van Rabobank Nederland: “Op die beloftes mag je ons afrekenen.”

Ga naar de bovenkant