Al sinds haar achttiende werkt Chantal Hol-Koopman in de hypotheekbranche. Ze begon als stagiaire, haalde onderweg verschillende vakdiploma’s en werkt nu alweer zes-en-een-half jaar bij Huis en Hypotheek te Utrecht West. Vorig jaar bezocht ze Hypotop, hét event voor de (aankomend) Client Officer. Enthousiast over het vakgebied schreef Chantal zich in voor de Opleiding Client Officer.
Ze was de 50e kandidaat die examen deed en… slaagde ook nog eens met een tien!
Lindenhaeghe stelde de kersverse Client Officer een paar vragen.
Laten we beginnen met een dikke felicitatie. Een tien is een bijzonder resultaat! Had je het verwacht?
‘Nou ja, verwacht…. Het ging best goed maar een tien had ik niet verwacht. Het was eigenlijk wel een beetje spannend: we waren de laatste groep die schriftelijk examen deed en toen de examens werden nagekeken, dacht ik: zet hij nou een krul of een streep?’
Het bleek een dikke krul. Krijgt de training zelf van jou ook een krul?
‘Zeker. Ik ben er erg enthousiast over. Op ons kantoor zijn we al jaren bezig om te kijken hoe we onze klanten en relaties op de lange termijn beter kunnen helpen en deze opleiding sluit daar perfect op aan. Daarnaast word ik vanuit het kantoor ook gestimuleerd om mezelf te blijven verbeteren en ook daar past deze opleiding heel goed bij. Als Cient Officer heb ik nu de juiste handvatten om onze portefeuille optimaal te beheren.
Kun je een voorbeeld geven van zo’n kans?
‘Als de huizenprijzen stijgen, gaan ook de WOZ-waardes omhoog. Als de hypotheek dan gelijk blijft, zou de klant wel eens voor een lagere rente in aanmerking kunnen komen. Daarvoor hoeft hij of zij in sommige gevallen alleen maar een kopie WOZ-waarde op te sturen. Door de klant hierop te attenderen, vergoot je de kans op mond-tot-mondreclame. Bovendien versterk je zo de relatie met de klant voor de toekomst.’
Moet je erg commercieel zijn voor deze training?
‘Nee. Echt commercieel is niet nodig. Wel klantvriendelijk. En je moet willen openstaan voor nieuwe kansen. Je moet het leuk vinden om je administratieve werk uit te breiden en meer een ambassadeur van je klant te worden.’
Laatste vraag: hoe was het trainen-in-coronatijd?
‘Een beetje onwennig, maar ook wel komisch. Moesten we in groepjes-op-afstand gaan werken, dat is best vreemd. Maar het onwennige zorgde ook wel voor verbinding. Iedereen heeft ermee te maken, je hebt in elk geval iets om over te praten en om grapjes over te maken. En leuk om er weer even uit te zijn, dat ook.’
Geniet nog even na van je mooie resultaat en we wensen je heel veel succes als Client Officer.