In de financiële branche weten we van aanpakken. Het is vaak hollen of stilstaan, dus drukke periodes zijn we gewend. En dat de druk tijdens die hectische tijden dan vaak op de administratieve verwerking ligt, zal door menig binnendienstmedewerker beaamd worden. En dat moet sinds enkele maanden vanaf een andere locatie dan normaal. Niet alleen jij zit – vermoedelijk – op een andere werkplek, ook jouw collega’s en klanten werken en leven anders dan normaal.
Dat vereist een flinke dosis (extra) flexibiliteit, geduld, doorzettings- en inlevingsvermogen. Empathie voor elkaar en voor ieders gezinssituatie. Compassie voor de collega-financials bij de geldverstrekkers die de bergen werk nauwelijks de baas kunnen en de achterstanden zien groeien. Volharding om ondanks alle hobbels toch te zorgen dat de klant op tijd zijn hypotheek rond krijgt. Begrip omdat diezelfde klant vaak in de stress zit en vaker belt dan normaal. Als binnendienstmedewerker en Client Officer stel jij je soepel op en probeert alle touwtjes al Zoomend aan elkaar te knopen. Dat doe jij allemaal terwijl jij misschien nu ook tussendoor voor oma moet zorgen, in de rij staat voor de supermarkt of je kind les moet geven.
Er zijn maar weinig andere branches waar het zo druk is momenteel. Deze periode maakt maar weer eens duidelijk hoe belangrijk een echt THUIS voor de mens is. Meer dan ooit zijn we bezig met ons huis en jij als binnendienstmedewerker bent daarvoor een belangrijke schakel. Jij zorgt dat de wensen van de klanten omtrent verzekeren, verhuizen en/of verbouwen uiteindelijk gerealiseerd kunnen worden.
Het is knap hoeveel werk er is verzet onder deze bijzondere omstandigheden. Een hele dikke schouderklop voor jou!
Antoinette Kalkman
Ambassadeur HypoTop & Client Officer Platform