Hoe moeilijk is het om aan iets te beginnen waarvan je weet dat het goed voor je is, maar wat je te lang hebt laten liggen? Behoorlijk pittig, weet ik uit eigen ervaring. Het voornemen is er, maar dan… Zelf heb ik dat ook met sport. De meters van de bank naar de voordeur zijn zoooo lang. De kunst is om dan toch in beweging te komen. Maar als ik eenmaal bezig ben, en ik krijg het na trainen voor elkaar om 10 kilometer binnen 55 minuten te lopen, dan ben ik zo energiek dat ik me direct voor een volgende prestatieloop wil opgeven.

Als het gaat om het actief beheren van je klant zien we dit bij Helder Beheerd ook meer dan eens voorbijkomen. Men hikt er tegenaan. Actief klantbeheer moet zeker gebeuren. Echter de stap van lekker bezig zijn met nieuwe klanten en ook nog eens tijd besteden aan de bestaande klanten is een lastige. Tegelijkertijd is het fantastisch als je van bestaande klanten opnieuw het vertrouwen krijgt om hen te helpen bij hun financiële handel en wandel. En daar ook nog eens een beloning voor te ontvangen.

Groeien met bestaande klanten

De Client Officer is een essentiële speler bij actief klantbeheer. Met de kennis en praktische tips die je aanleert ben je in staat om van ‘klanten in een bak’ echte fans te maken. Een voorbeeld uit de praktijk: we hebben een traditionele organisatie opgeleid tot Client Officer Schade. Door de opgedane kennis toe te passen is een maandelijkse afname met 60 schadepolissen omgedraaid in een maandelijkse groei van 80 polissen. Als dat geen scoren in de praktijk is! Je zult begrijpen dat de organisatie hiermee doorgaat. Want als je zo kunt groeien met je bestaande klanten, dan is het volgende doel natuurlijk 100 polissen per maand. Tot binnenkort bij de opleiding tot Client Officer!

 

 

Auteur:
Peter Wormskamp – Helder Beheerd