In de beveiligde Figlo MijnKluis-klantomgeving kan een adviseur op afstand inzicht geven in de huidige financiële situatie. Daarnaast is het mogelijk om ter voorbereiding op een adviesgesprek, de klant hier alvast vragen zijn of haar gegevens te laten invullen. Het zijn slechts enkele toepassingen van een tool die al 20 jaar innovatief is. Dankzij Figlo release 18.0 kan de klant nu ook zelf documenten uploaden.
De vernieuwde MijnKluis omgeving maakt deel uit van release 18 van het Figlo Platform. Zo kan men met een gebruikersaccount nu ook inloggen op MijnKluis via Figlo Start. Deze basismodule geeft een eenvoudig inzicht in de financiële situatie, maar geeft de adviseur eveneens toegang tot Figlo Hypotheken of Figlo Planning, waar voor de klant een financieel totaalplan uitgewerkt kan worden. Het gebruikersaccount geeft de consument toegang tot zijn of haar persoonlijke klantdossier.
Ook kan de adviseur een derde partij toegang geven tot dit klantdossier, bijvoorbeeld een accountant of notaris. Alle in het klantdossier aanwezige documenten kunnen worden ingezien door de consument, ook bijvoorbeeld de geüploade notities van de adviseur. De adviseur kan de klant ook vragen om in MijnKluis het Klantprofiel en overige vragenlijsten in of aan te vullen.
Per klantdossier te activeren
In de beveiligde klantomgeving kan de consument zelf documenten downloaden en uploaden, maar niet verwijderen. In de vernieuwde omgeving is het menu van MijnKluis aangepast en beperkt tot de functionaliteit die voor de consument relevant is. Als het gebruikersaccount is ingesteld op ‘Bewerken’ dan kan de consument zelf gegevens invoeren en aanpassen. Bij de instelling ‘Alleen lezen’ kan de consument geen aanpassingen doen in het eigen klantdossier, maar alleen gegevens en uitkomsten raadplegen.
Het onderdeel Plannen is afhankelijk van de instellingen van het gebruikersaccount wel of niet beschikbaar voor de klant. Het advieskantoor bepaalt zelf of en welke klantrelaties toegang krijgen tot Figlo MijnKluis en welke gebruikersrechten worden toegekend. MijnKluis kan per klantdossier geactiveerd worden. Aan die keuze zijn geen extra kosten verbonden.