DAK Intermediairscollectief zet haar leden in hun kracht, benadrukt algemeen directeur Tim Rijvers in gesprek met InFinance. Met de introductie van de binnendienst-op-afstand-functionaliteit Binco trekt DAK die belofte breder. Binco is ‘Powered by DAK’ en beschikbaar voor alle advieskantoren in Nederland.
Binco geeft geen advies. “Er is er immers maar één die de klant goed kan adviseren en dat is natuurlijk de persoonlijke adviseur”
Binco is flexibel en structureel inzetbaar en zorgt ervoor dat de adviseur ook tijdens vakanties, ziekte en drukte bereikbaar is. De dienstverlening bevat een basispakket met diensten die de binnendienstmedewerker van Binco uit naam van het advieskantoor kan uitvoeren. Het is aan de adviseur welke handelingen en diensten hij door de ervaren, WFT-gecertificeerde en klantgerichte medewerkers van Binco laat uitvoeren. De afrekening vindt plaats op basis van een overzichtelijk abonnement met een vast bedrag per handeling. Of het nu gaat om het beantwoorden van een vraag of het verwerken van een mutatie aan een polis, elke activiteit telt als één handeling. Binco is dus beschikbaar voor iedere adviseur in Nederland, leden van DAK profiteren gebruiken de dienst tegen een voordeliger tarief.
Video: Mark Meinders en Paula Rouhard van de Binco Binnendienst
Advieskantoren kunnen kiezen uit drie pakketten: Light (5 handelingen per maand), Regular (15 handelingen per maand) en Heavy (maatwerk met vaste capaciteit). Naast de tarieven voor de Binco-dienstverlening gelden er additionele kosten voor het inregelen. Denk hierbij aan het eenmalig overzetten van klantgegevens in Binco-CRM en het aanmaken van een digitale postbus.
Binco adviseert niet
De handelingen die uitbesteed kunnen worden aan Binco zijn telefoonsupport en agenda-, mailbox-, polis- en schadebeheer. De Binco-binnendienstmedewerker behandelt het berichtenverkeer uit naam van het desbetreffende kantoor. Bij schadeverwerking fungeert de binnendienst op afstand als eerstelijns opvang en is de dienst behulpzaam bij het verzenden van documentatie naar verzekeraars en het opvragen van (ontbrekende) informatie bij de klant. De Binco-medewerker kan desgewenst ook de polisgegevens direct aanpassen in de verzekeringsadministratiesystemen, ongeacht of dit een provinciaal, volmacht of eigen aanstelling betreft. Als er iets aan de dekking of premie van de verzekering moet wijzigen, dan volgt een notitie in het CRM-pakket.
Binco voert geen advieswerkzaamheden uit. Dat betekent niet dat de binnendienst-op-afstand een commerciële kans laat lopen. Heeft een klant behoefte aan advies dan wordt daarvan een notitie gemaakt. “Er is immers maar één die de klant goed kan adviseren en dat is natuurlijk de persoonlijke adviseur”, aldus Rijvers. Alle handelingen die Binco voor het advieskantoor doet worden vastgelegd in het CRM-pakket, zodat het advieskantoor alle handelingen, terugbelverzoeken, agendapunten en notities van Binco gemakkelijk terug kan vinden.
Eerste kantoren aangesloten
De eerste adviseurs werken al met Binco. Zij reageren positief op de nieuwe dienstverlening. Gregor Linneweever van Linneweever Risico & Verzekeringsadvies, laat desgevraagd weten: “Met Binco is het net alsof je met collega’s aan het sparren bent. Zij zijn er voor mij op de momenten dat ik ze nodig heb, bijvoorbeeld als ik even de deur uitga om bij een klant op bezoek te gaan.” Ook Gert Heysteeg van Schimmel Assurantiën nam de proef op de som. “Het is alsof je een extra collega in dienst hebt, maar dan flexibel inzetbaar.”
Video: Gregor Linneweever van Linneweever Risico & Verzekeringsadvies neemt al diensten af bij Binco
Losse autopolis gaat verdwijnen
In het interview met Tim Rijvers en Jean Paul Hoogmans komen ook het nieuwe label Groene Hart Hypotheken en DAK Mobiliteit ruimschoots aan bod. “De elektrische auto luidt het einde in van de losse autoverzekering. Dat is een serieuze bedreiging voor de schadeportefeuille”, aldus Rijvers.
Lees het hele interview (zonder betaalmuur) in de nieuwe eInFinance.