In het nieuwe Client Officer magazine lees je een interview met Cisca van Aalst, Client Officer en Relatiebeheerder bij FDC Putman (met advieskantoren in Maassluis en Delft). Drie dagen per week is ze actief met de bestaande klantportefeuille en creëert ze onder andere contactmomenten op basis van dataselecties die ze zelf maakt.
Bij FDC Putman geven ze de klant naar eigen zeggen graag het rode-loper-gevoel. En dat dit werkt blijkt wel uit het feit dat van meerdere klanten inmiddels al de derde generatie hun financiële zaken aan de adviseurs van FDC Putman toevertrouwen. Op de kantoren in Delft en Maassluis werken in totaal 19 medewerkers, waarvan er acht zich Client Officer mogen noemen. De meeste medewerkers zijn er al decennialang werkzaam, dat wel iets zegt over de werksfeer.
Collegiale tip van Cisca
“Het belangrijkste is dat je het leuk vindt om met actief klantbeheer aan de slag te gaan. Ga altijd open het gesprek in en wees vooral niet bang voor de telefoon of vragen die je mogelijk zou kunnen krijgen. Maak het jezelf niet moeilijk door vooraf allerlei scenario’s te bedenken of berekeningen te maken. Met de kennis en kunde die je in huis hebt kun je het eigenlijk niet fout doen. Ben jij er voor de klant, dan is de klant er ook voor jou. Succes!”