De wintersportperiode komt er weer aan. Dat betekent voor veel mensen lekker skiën of snowboarden in de Alpen. Zo ook voor je klanten. Een mooi moment dus om je klant te wijzen op de diensten die je aanbiedt. En zo gelijk de polisdichtheid van je advieskantoor te verhogen.

Auteur: Mathijs van Waes, Marketing & Communicatie Faster Forward 

Om je op weg te helpen, geef ik je een aantal tips.

Verstuur een gerichte e-mailcampagne

Niemand zit te wachten op een e-mail die niet voor hem of haar bedoeld is. Als je dus al een doorlopende reisverzekering hebt, zit je niet te wachten op een e-mail over nóg een reisverzekering.

Stuur daarom de e-mail alleen naar klanten die nog geen reisverzekering bij je hebben afgesloten. Of die bijvoorbeeld vorig jaar een kortlopende reisverzekering afsloten, maar dat dit jaar nog niet hebben gedaan.

Zo vergroot je enerzijds het resultaat van je mailcampagne en val je anderzijds je overige klanten niet lastig met voor hen overbodige informatie.

Zorg voor een pakkende titel

Als je wilt dat de ontvanger je mail opent, moet je zorgen voor een aansprekende titel. Hij of zij ontvangt namelijk nog vele andere mails en je wil natuurlijk op vallen.

Begin daarom met een vraag die iedereen wil beantwoorden. En bij voorkeur met ‘ja’ of ‘nee’. Het is namelijk bewezen dat mensen de vraag in hun hoofd beantwoorden en daarom de mail sneller zullen openen. Denk hierbij aan: “Wil jij zorgeloos op skivakantie?”. Iedereen wil natuurlijk zonder zorgen op vakantie. En daar kan jij dus bij helpen.

Laat zien dat je al tijd aan hem hebt besteed

Voor wat hoort wat. En dat geldt ook voor jou kantoor. Mensen zijn namelijk eerder geneigd om in te gaan op je e-mail, als jij al wat voor hen gedaan hebt. Als je dus al een voorstel voor een verzekering doet, is de ontvanger dus eerder geneigd om hem ook daadwerkelijk bij jou af te sluiten. Hiermee vergroot je het succes van je e-mailcampagne.

Voorbeeldmail

Alle tips zijn verwerkt in onderstaande e-mail.