Met de Rabobank Intermediair Omgeving (RIO) lanceert Rabobank een portaal voor actief klantbeheer. Daarin deelt Rabobank actuele klantdata, die het advieskantoor inzicht en overzicht geven in de hypotheekgegevens van de klanten.

“RIO brengt de adviseur op het juiste moment in de beheerfase in contact met de klant”, vertelt Willem Oudijk, manager intermediair van Rabobank Nederland, in het Client Officer magazine. Door grote investeringen te blijven doen wil Rabobank stevig doorgroeien in het intermediaire distributiekanaal. Automatisering speelt daarin een belangrijke rol, zegt Oudijk. “Door het aanvraagproces verder te automatiseren en handmatig werk te verminderen kunnen wij die aanvragen sneller beoordelen. Het systeem zorgt nu al voor een automatisch gegenereerd renteaanbod bij standaard aanvragen van starters. Binnenkort rolt daar ook geheel geautomatiseerd een offerte uit en wordt ook de doelgroep doorstromers toegevoegd. Dat is waarmee Rabobank zich onderscheidt van de andere Rabo-labels.”

Rabobank Intermediair Omgeving

Met de Rabobank Intermediair Omgeving (RIO) heeft Rabobank geïnvesteerd in een portaal voor actief klantbeheer via de advieskantoren. RIO biedt het intermediair verschillende handvatten en mogelijkheden waarmee het advieskantoor de klanten gedurende de looptijd van de hypotheek kan ondersteunen. Via het RIO-portaal deelt Rabobank actuele klantgegevens met het intermediair. Die krijgt zo inzicht en overzicht in de hypotheekgegevens van zijn klanten. Op basis van deze data worden automatisch signalen gegenereerd die op het juiste moment gedeeld kunnen worden met de klant.

Lees hier het hele interview met Willem Oudijk gratis in de digitale InFinance.