Effectiever beheer van de portefeuille prijkt opnieuw hoog op de to-do lijst van advieskantoren. Deels vanwege de wettelijk plicht tot nazorg. Steeds meer om als kantoor positief in beeld te blijven bij de relaties. Om hen op het juiste moment een passend vervolg-advies te geven. Maar hoe organiseer je dat?

Praktische kant-en-klaar vragenlijsten

Om te weten wat er bij relaties speelt, is er nu de Actiefbeheerscan. Via deze praktische online applicatie stuurt een adviseur of zijn Client Officer in no time een vragenlijst naar klanten. Keurig in je eigen huisstijl en met een nette  standaard introductie of eigen tekst. Er is voor tal van onderwerpen een kant-en-klare lijst, ook in de look & feel van je kantoor.  De supportafdeling van de Actiefbeheerscan zorgt voor de inrichting. Een vraag aanpassen of toevoegen? Geen probleem. De tool wijst zichzelf en kent een duidelijke handleiding (met voorbeeldfilmpjes). Zonodig staan er experts klaar die je helpen.

Voor e-mail en websites

De respons van de klanten volg je eenvoudig in een dashboard. Wie nog niet reageerde, ontvangt overigens automatisch een reminder, als je dat wilt. De reacties zijn als PDF zó in het klantdossier te bewaren. Als ze al niet direct leiden tot actie! Als CO gebruik je de antwoorden natuurlijk ook om het CRM systeem van jullie kantoor mee te updaten. Naast gerichte mailshots integreren kantoren de Actiefbeheerscan ook binnen hun website. Zo verzamel je dus ook informatie van (nog) niet-klanten.

Meet de klanttevredenheid en benut commerciële kansen

Behalve voor ‘harde data’ voor de nazorg biedt Actiefbeheerscan ook formulieren die de waardering van relaties in kaart brengt. Plus tools voor cross- en upselling.  Totaal zijn er al meer dan 20 scans, checks en controles. De thema’s lopen uiteen van hypotheken, verzekeringen en kredieten en tot bijvoorbeeld een jaarlijkse uitvraag omtrent mogelijke ‘wezenlijke wijzigingen’ bij de klant.

Meer informatie over actiefbeheerscans?

Wil je meer weten over hoe actief beheer helpt met het bestendigen en uitbouwen van je klantrelaties? Neem voor meer informatie gerust rechtstreeks contact op met Robert Sybesma:  r.sybesma@actiev-beheer.nl of 06 – 547 301 46