Het blijkt in de praktijk erg lastig te zijn; actief klantbeheer. In de HypoTop-masterclass ‘Actief klantbeheer, 30 redenen om het niet te doen’, neemt Dylan Dresens, algemeen directeur van FlexFront Groep, je mee van belemmeringen naar concrete oplossingen.

Veel kantoren zijn nog steeds erg gericht op hypotheekverstrekkingen en raken daarna vaak de klant uit het oog. En dat is zonde! De onafhankelijke adviseur kan van doorslaggevend belang zijn voor een consument, juist na de hypotheekverstrekking. Maar het is niet voor niets dat het veel kantoren nog niet gelukt is hier een gezond onderdeel van hun bedrijf van te maken. Er zijn namelijk veel drempels. Pas als we deze goed inzichtelijk hebben, kunnen we werken aan oplossingen.

In deze workshop maakt Dylan Dresens de belemmeringen inzichtelijk, maar stappen we daarna snel over naar de oplossingen. Aan de hand van best practises, concrete praktijkvoorbeelden en eigen ideeën kom jij tot een plan voor het advieskantoor waar jij werkt. Hoe kom je aan data? Hoe blijf je in contact met de klant? Hoe weet je wanneer je er weer voor de klant moet zijn? En hoe zorg je dat de klant ook voor beheer wil betalen? We gaan met elkaar in korte tijd in op al deze vragen. Waarom? Omdat het voor de klant belangrijk is!

Thema Nazorg & Klantbeheer

Deze masterclass valt onder het thema Nazorg & Klantbeheer. Op HypoTop maak je een reis langs 6 thema’s waar je mee te maken krijgt tijdens de transitie naar de nieuwe functie van: Client Officer. De thema’s die je gedurende je reis met andere binnendienstmedewerkers (Schade/Hypotheken) aandoet tijdens HypoTop op 14 november in Spant! te Bussum zijn:

  • Life Events:
    Welke gebeurtenissen in het leven van de klant zijn aanleiding om in gesprek te gaan met een adviseur?
  • Oriëntatie:
    Op welke manieren kun je ervoor zorgen dat het advieskantoor en de medewerkers gevonden en gekozen worden door (potentiële) klanten?
  • Afspraak:
    Hoe zorg je ervoor dat klanten zich op hun gemak voelen en vertrouwen hebben in de dienstverlening van het advieskantoor?
  • Tevredenheid:
    Hoe zorg je ervoor dat klanten tevreden zijn over de dienstverlening en dit ook gaan delen met anderen?
  • Nazorg / Klantbeheer:
    Welke verantwoordelijkheden neem je om je bestaande klant actief en regelmatig te benaderen?

Bezoek HypoTop op 14 november

Hypotop is het jaarlijkse evenement voor de binnendienstmedewerker (Schade/Hypotheken) die vooruit wil. De kennis en vaardigheden die hier worden opgedaan zijn een eerste stap in de transformatie naar een binnendienst die samen met de adviseur een commercieel en winstgevend klantteam vormt. Hypotop wordt voor het eerst georganiseerd op donderdag 14 november in Spant te Bussum. Als lid van het Client Officer platform heb je gratis toegang tot dit inspirerende evenement. Ben je al lid, dan ontvang je binnenkort een mail waarmee je kenbaar kunt maken welke masterclasses je wilt bezoeken tijdens HypoTop.

Dylan Dresens

Dylan Dresens is algemeen directeur van FlexFront Groep: FlexFront Distributie en Nationaal Hypotheek Loket. De wil om de consument optimaal te ondersteunen in het hypotheekproces is ook gedreven door zijn negen jaar als directeur van NHG. In die periode is hij verantwoordelijk geweest voor vele ontwikkelingen, zoals de beheercriteria, het hanteren van de werkelijke lasten voor senioren, het creëren van ruimte voor zzp’ers en het hele intensief beheerbeleid. Zijn drijfveer is het verschil te maken. Voor zijn collega’s, zijn business partners, zijn klanten en voor de consument.