Marcel Bax is pur sang ondernemer en directeur van Home Invest. Hij neemt jullie tijdens HypoTop graag mee op reis naar de ideale klantbediening. Voor de klant ben jij het eerste aanspreekpunt en alleen daarom zijn jullie binnendienstmedewerkers GOUD waard!

Succesvolle bedrijven zoals Coolblue worden vertaald naar onze branche. Relevant klantbeheer is volgens Bax dan ook de toekomst. In zijn masterclass gaat hij in op het waarom van actief klantbeheer en -behoud en hoe je dit in de dagelijkse praktijk met de juiste beheer tools met een minimale inspanning kunt realiseren.

  1. Waarom actief klantbeheer en -behoud? Zorgplicht en omzet.
  2. Hoe gaat ik het realiseren? Binnendienst en tools commercieel inzetten.
  3. Wat moet ik hiervoor doen? Inrichten van je nieuwe businessmodel.

Software is volgens hem een middel om de dienstverlening richting de klant te verbeteren, zonder daarbij de persoonlijke benadering uit het oog te verliezen. Bax: “Actief klantbeheer met jullie inzet en beheer tools zijn de basis van een tevreden en blije klant.”

Thema Nazorg & Klantbeheer

Deze masterclass valt onder het thema Nazorg & Klantbeheer. Op HypoTop maak je een reis langs 6 thema’s waar je mee te maken krijgt tijdens de transitie naar de nieuwe functie van: Client Officer. De thema’s die je gedurende je reis met andere binnendienstmedewerkers (Schade/Hypotheken) aandoet tijdens HypoTop op 14 november in Spant! te Bussum zijn:

  • Life Events:
    Welke gebeurtenissen in het leven van de klant zijn aanleiding om in gesprek te gaan met een adviseur?
  • Oriëntatie:
    Op welke manieren kun je ervoor zorgen dat het advieskantoor en de medewerkers gevonden en gekozen worden door (potentiële) klanten?
  • Afspraak:
    Hoe zorg je ervoor dat klanten zich op hun gemak voelen en vertrouwen hebben in de dienstverlening van het advieskantoor?
  • Tevredenheid:
    Hoe zorg je ervoor dat klanten tevreden zijn over de dienstverlening en dit ook gaan delen met anderen?
  • Nazorg / Klantbeheer:
    Welke verantwoordelijkheden neem je om je bestaande klant actief en regelmatig te benaderen?

Bezoek HypoTop op 14 november

Hypotop is het jaarlijkse evenement voor de binnendienstmedewerker (Schade/Hypotheken) die vooruit wil. De kennis en vaardigheden die hier worden opgedaan zijn een eerste stap in de transformatie naar een binnendienst die samen met de adviseur een commercieel en winstgevend klantteam vormt. Hypotop wordt voor het eerst georganiseerd op donderdag 14 november in Spant te Bussum. Als lid van het Client Officer platform heb je gratis toegang tot dit inspirerende evenement. Ben je al lid, dan ontvang je binnenkort een mail waarmee je kenbaar kunt maken welke masterclasses je wilt bezoeken tijdens HypoTop.

Marcel Bax

Marcel Bax is pur sang ondernemer en directeur van Home Invest. Samenwerken, wielrennen en snowboarden geven hem de passie om tot nieuwe ideeën te komen voor de onafhankelijke adviseur. Zijn missie is een 100% transparante en persoonlijke samenwerking tussen Home Invest, adviseur en consument. Hij zet zich jaarlijks graag in voor goede doelen zoals Klim for Tim en Kika. Geniet, je leeft maar 1 keer is zijn motto.

Home Invest biedt persoonlijke en deskundige service aan haar advieskantoren, met het breedste productaanbod om onafhankelijk te kunnen bemiddelen en adviseren. De serviceprovider heeft de ingrediënten in huis waarmee een onafhankelijk adviseur zijn businessmodel kan automatiseren en het persoonlijke advies kan verbreden met de ondersteuning van de bespreekdesk van Home Invest. De focus ligt daarbij op lokale adviseurs.